Groei slimmer met een strategische leadaanpak

Ieder bedrijf is op zoek naar nieuwe klanten. Groei is hierin de belangrijkste motivator. Ondertussen gebeurt steeds meer online. Zodra je iets nodig hebt, ga je er vanzelf naar op zoek. Ongevraagde telefoontjes of standaard mails komen dan niet op het juiste moment binnen. Bedrijven die blijven hangen in oude gewoontes lopen hierdoor kansen mis. Structuur is nodig om de juiste personen te bereiken.

Groei begint met inzicht

Hard werken is goed, maar gericht werken is nog belangrijker. Bedrijven die goede leads binnenhalen, weten precies wie de doelgroep is en hoe ze deze bereiken. Ze hebben niet alleen een goed proces, maar ook scherp inzicht in hun doelgroep. Dan maak je betere keuzes.

Organisaties die dit proces goed willen aanpakken, kiezen ook vaak voor ondersteuning van de specialisten, zoals JEX. Niet om het hele proces over te laten nemen, maar om meer leads te genereren binnen hun doelgroep. Zo’n partner helpt je je processen goed in te richten, zodat je de juiste kansen benut.

Vertrouwen werkt in B2B sales

Bij B2B verkoop draait het om vertrouwen. Prospects nemen de tijd om de juiste keuze te maken. Wanneer je relevante informatie deelt tijdens dit proces, blijf je zichtbaar. Dat helpt om het gesprek met de lead aan te gaan.

Hierdoor ben je niet opdringerig, maar juist waardevol. In plaats van een overvloed aan contacten, heb je nu gekwalificeerde leads die sneller overgaan tot koop.

Versterk je aanpak met technologie

Het meeste werk in de sales automatiseer je makkelijk, vooral het voorwerk. Denk hierbij aan de segmentatie; het bepalen wie je moet bereiken of de e-mail opstellen die past bij het bedrijf. Bovenstaande moet wel onderdeel zijn van een duidelijke strategie. Daarna zet je persoonlijke sales in om de lead te overtuigen jouw product of dienst te kopen. Dit noem je sales automation.

Meer organisaties ontdekken dat deze manier van werken leidt tot duurzame groei. Hierdoor werk je vanuit een proces, in plaats van losse acties. Het is schaalbaar en meetbaar.

About Author /

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search