Als ondernemer meer websitebezoekers trekken
Inhoudsopgave
Het hebben van een mooie website is voor een ondernemer tegenwoordig essentieel. Door de hedendaagse digitalisering vergaar je klandizie hoofdzakelijk via het web. Een website is daarom onmisbaar voor jou als ondernemer. Maar een website is enkel effectief als deze ook daadwerkelijk gevonden wordt door (potentiële) klanten. En dat gaat helaas niet vanzelf. Maar gelukkig kun jij als ondernemer zijnde middels een effectieve toepassing van SEO meer bezoekers trekken.
Wat houdt SEO exact in?
Wil je met jouw website meer bezoekers trekken? Blijft het gewenste bezoekersaantal uit? Of heb je zelfs het idee dat jouw website helemaal niet gevonden wordt? Dan komt SEO om de hoek kijken. SEO staat voor Search Engine Optimization. En het houdt kortgezegd het optimaliseren van jouw online vindbaarheid in. Het wordt in het Nederlands dan ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. Wanneer iemand een product of dienst zoekt, wordt hiervoor doorgaans het internet geraadpleegd. Meer specifiek maakt men gebruik van online zoekmachines zoals Google. Als ondernemer zijnde wil je met jouw website hoog in de zoekmachine verschijnen bij relevante zoekwoorden. Om dit te bewerkstelligen moet jouw website inhoudelijk goed worden gevonden door Google. En die goedkeuring kun je verkrijgen door SEO op de juiste manier toe te passen.
SEO uitbesteden aan experts
Een betere positie in Google krijg je niet zomaar. Het is een continu voortdurend proces waarvoor kennis en bovendien veel tijd nodig zijn. Van geoptimaliseerde content tot linkbuilding. Het zijn allemaal aspecten die komen kijken bij SEO. Ben jij niet thuis op dit gebied? Of heb je simpelweg geen tijd om veel met de zoekmachineoptimalisatie bezig te zijn? Geen zorgen! Dit hoeft niet te betekenen dat je niet het maximale potentieel uit jouw website kunt halen, integendeel. Je kunt namelijk linkbuilding uitbesteden aan experts. Zo heb jij alle tijd om je op het ondernemerschap te richten. Ondertussen zullen de SEO experts op basis van professionele kennis en ervaring jouw website optimaliseren.
SEA versus SEO
Wanneer jij je als ondernemer gaat verdiepen in SEO, zal ook de term SEA voorbij komen. Deze twee afkortingen verschillen slechts één letter van elkaar. Daarnaast hebben SEO en SEA allebei betrekking op de online zichtbaarheid van jouw website. Maar dat zijn dan ook de enige overeenkomsten tussen deze twee afkortingen. De betekenis en de toepassing van SEA en SEO zijn compleet anders. SEO heeft betrekking op de optimalisatie van de organische posities van jouw website in de zoekmachine. En SEA houdt het betaald online adverteren bij jouw doelgroep in. Je kunt de toepassing van allebei de online marketingvormen uitbesteden aan de online marketingexperts.