De voordelen van een zakelijk telefoonabonnement
Inhoudsopgave
Als zelfstandig ondernemer is het makkelijk om een telefoon te hebben, want je bent dan goed bereikbaar voor (potentiële) klanten. Gelukkig beschikt vrijwel iedere Nederlander tegenwoordig over zo’n toestel. Er zijn alleen veel ondernemers die hun privételefoon ook zakelijk gebruiken. Hier valt wat voor te zeggen, want je hoeft dan geen nieuw abonnement af te sluiten. Toch moet je weten dat een zakelijk telefoonabonnement de nodige voordelen met zich meebrengt. In deze tekst zetten wij er 4 voor je op een rijtje.
#1 Voordeliger
We beginnen direct met het voordeel dat je het meest aanspreekt, want het is voordeliger om een zakelijk telefoonabonnement af te sluiten. Dit komt doordat je de btw af mag trekken bij de belastingaangifte. Hier blijft het niet bij, want je mag de kosten van het abonnement ook nog eens aftrekken van de winst die je bedrijf maakt. Onderaan de streep kun je hierdoor al snel een leuk bedrag besparen.
#2 Flexibel
De flexibiliteit is een tweede voordeel van een zakelijk telefoonabonnement. De meeste providers bieden verschillende abonnementen aan voor bedrijven, waardoor er eigenlijk altijd wel een geschikt abonnement tussen zit. Zo kun je bijvoorbeeld een abonnement afsluiten voor enkel bellen, maar er zijn ook abonnementen met zakelijk internet en telefoon. Uiteraard geldt dat de kosten per maand hoger uitvallen als je voor een uitgebreider abonnement kiest. Reden genoeg om eerst je behoeften in kaart te brengen voordat je een zakelijk telefoonabonnement afsluit.
#3 Altijd verbonden en bereikbaar
Als ondernemer wil je waarschijnlijk altijd en overal verbonden en bereikbaar zijn. Logisch, want in dat geval mis je geen belangrijke mailtjes en telefoontjes. Sluit je een zakelijk abonnement voor je telefoon af? Dan is dit het geval. Om te beginnen kun jij je abonnement altijd en overal gebruiken, zowel thuis als op vakantie. Binnen Europa worden er geen extra kosten in rekening gebracht voor gebruik van een zakelijk telefoonabonnement. Dit geldt niet alleen voor bellen, maar ook voor internetten. Hierdoor weet je dat je goed zit als je zo’n abonnement afsluit.
#4 Geen BKR-registratie
Het afsluiten van een privé abonnement voor je telefoon resulteert altijd in een BKR-registratie. Je gaat immers een schuld aan, want je koopt het toestel op afbetaling als je een abonnement afsluit. Bij een zakelijk telefoonabonnement hoef je niet bang te zijn voor een BKR-registratie. Een provider doet geen BKR-check en inkomens-en lastencheck als je een zakelijk abonnement voor je telefoon afsluit. Hierdoor is het makkelijk voor jou en je bedrijf om in de toekomst financieel flexibel te blijven.
Vergelijk aanbieders met elkaar
Ben je overtuigd van de voordelen? Dan wil je misschien direct een zakelijk telefoonabonnement afsluiten. Loop alleen niet te hard van stapel, want het is verstandig om eerst een vergelijking te maken. Een zakelijk abonnement vergelijken kun je het beste via een vergelijkingssite doen. Je geeft hier simpelweg aan wat je wensen zijn en de site gaat vervolgens direct voor je aan de slag. Je krijgt binnen de kortste keren abonnementen te zien die aan je voorwaarden voldoen, inclusief de prijs.