3x tips om je SEA-strategie nog beter toe te passen

Om zichtbaar te worden in de zoekmachine, kun je advertenties toepassen. Dit wordt ook wel SEA genoemd. Heb je voor jouw website al een SEA-strategie uitgerold en deze ook al uitgevoerd, maar vraag je je toch af hoe je dit nóg beter kunt toepassen? We hebben hieronder een aantal tips voor je op een rij gezet hoe je jouw SEA-strategie naar een hoger level kan tillen.

Tip 1: Ontdek de zoekintenties van de doelgroep

Het is allereerst belangrijk dat je jouw doelgroep kent. Je wil natuurlijk wel weten waar jouw klanten zitten, hoe je ze kunt omschrijven maar ook waar ze behoefte aan hebben. Het is daarom verstandig om eerst een doelgroeponderzoek uit te voeren voordat je advertenties gaat toepassen. Bij het doen van een doelgroeponderzoek weet je waar jouw doelgroep zit en wat ze van jou verwachten. Je kunt hierbij ook kijken op welke termen jouw doelgroep zoekt in Google.

Over die termen gesproken: het is ook een goede tip om een zoekwoordenonderzoek te doen, voordat je een SEA-strategie gaat toepassen. Met een zoekwoordenonderzoek kom je erachter op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt. Zo kun je ook beter jouw advertenties toepassen en is de kans alsmaar groter dat jouw advertenties zichtbaar worden bij jouw doelgroep. Je kunt voor zowel een doelgroep- als zoekwoordenonderzoek verschillende tools gebruiken die je hierbij kunnen helpen.

Tip 2: SEA-audit

Kom je er toch niet helemaal uit en loop je een beetje vast bij het opstellen van een SEA-strategie? In dat geval kun je ook contact opnemen met experts die er écht verstand van hebben. Zo kun je een SEA-audit door hen laten uitvoeren. Met een SEA-audit wordt jouw huidige SEA-strategie onder de loep genomen en wordt ontdekt hoe jouw advertenties op dit moment presteren. Natuurlijk kom je er ook zo achter hoe je jouw advertenties nog beter kunt optimaliseren. Zo kun je jouw campagne een boost geven, meer clicks verwachten én jouw zichtbaarheid vergroten. Kijk op funneloptimizers.nl om contact op te nemen met de experts die jou hierbij kunnen helpen.

Tip 3: Schenk aandacht aan de advertentie en landingspagina

Het opstellen van de advertentie is natuurlijk waar het om draait. De advertentie moet aantrekkelijk zijn en de aandacht trekken van de doelgroep, maar moet natuurlijk ook de mensen overhalen om er daadwerkelijk op te klikken. Nadat er wordt geklikt op de advertentie, word je doorverwezen naar een landingspagina: deze moet dus net zo veel aandacht krijgen als de advertentie zelf. Als de bezoeker op de advertentie klikt, moet de bezoeker meteen zien wat hij of zij verwacht nadat diegene de advertentie heeft gelezen. De landingspagina moet dus voorzien zijn van interessante content en een snelle laadtijd hebben. 

About Author /

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search