Combinatie SEO en SEA voor de beste online marketing resultaten
Inhoudsopgave
Wil jij betere resultaten behalen met je online marketing? Of je nu meer bezoekers op je website wilt of je richt op het aantal conversies, zowel SEO als SEA is van belang. Veel bedrijven gaan in eerste instantie slechts met een van de twee aan de slag. Beter kies je ervoor om beide kanalen te benutten.
Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimization (SEA) zijn verschillende specialismes die beiden hun eigen kracht hebben. SEA vs SEO: dit is het verschil. Door de voordelen van SEO en SEA optimaal te benutten en de juiste balans te vinden tussen deze kanalen, profiteer jij van de beste online marketing resultaten en haal je het meeste uit jouw budget. Je kunt inzichten namelijk met elkaar delen, zodat je veel meer resultaat haalt uit je zoekmachinemarketing.
Minder lang wachten
Het kost tijd om resultaten te zien vanuit de SEO inspanningen. Wanneer je al sneller wilt scoren, valt het aan te raden om advertenties in te zetten en tegelijkertijd aandacht te besteden aan het optimaliseren van de content op je website. Je zorgt ervoor dat je op den duur een betere positie in Google veroverd en kunt al voordat je veel tijd kwijt bent checken of een bepaald zoekwoord ook daadwerkelijk bezoekers oplevert. Dit komt doordat je SEA in kunt zetten om de effectiviteit van keywords te testen en om direct mensen op je site te krijgen, ook als je nog geen stabiele positie hebt behaald met Search Engine Optimization.
Zoekwoordenonderzoek dubbel benutten
Voor SEA wordt vaak eerst een uitgebreid zoekwoordenonderzoek gedaan. Deze keywords laten ook zien welke content je het beste kunt maken om je SEO doelen te ondersteunen. Zet bijvoorbeeld een Dynamic Search Ads campagne op in Google Ads om te ontdekken waar de quick wins liggen. Er worden geen zoekwoorden getarget, maar juist specifieke pagina’s van jouw site. De pagina wordt door Google gematcht aan specifieke pagina zoekwoorden. Zo krijg je waardevolle inzichten in welke keywords interessant zijn op basis van de content die al op je website staat. Vervolgens zet je deze keywords weer in om de SEO van je website te verbeteren en de content van bepaalde pagina’s verder te optimaliseren.
Hulp bij SEO en SEA
SEA kost geld en SEO kost tijd. Om beide redenen kan het verstandig zijn om in zee te gaan met een deskundig online marketingbureau. Neem bijvoorbeeld SEO diensten af of laat het opzetten en monitoren van advertenties over aan professionals. Dankzij de uitgebreide rapportages die je ontvangt weet je precies hoe het ervoor staat met jouw webshop of website en op welke punten je deze kunt verbeteren.