Til de verpakking van je brand naar een hoger niveau!
Inhoudsopgave
Je hebt een mooi product gemaakt, alles eraan klopt. Het ligt in de winkel en toch verkoopt het niet zoals je gehoopt had en zoek je naar verbeterpunten. Het is natuurlijk altijd lastig om een product aan de man te brengen, hoe goed het product ook is. Je moet aan alles denken, dit doet de concurrentie natuurlijk ook. De verpakking van je product is minstens net zo belangrijk als het product zelf. Veel mensen gaan nog steeds af op de manier waarop een product wordt gepresenteerd. Met deze tips kun je de verpakking van je product aantrekkelijker maken.
Grafisch design
Allereerst behandelen we hetgeen wat het meest logisch is om naar te kijken wanneer je een verpakking kiest, het grafische design. Het gezegde gaat ‘het oog wil ook wat’ en tegenwoordig is dit geen understatement. Klanten waarderen creatieve en kleurrijke designs voor de verpakking van producten. Ook vallen woordspelingen en designs vol humor goed bij klanten. Denk goed na over je doelgroep en over de afbeeldingen, kleuren, sferen en waarden die bij je product passen en ga op basis hiervan aan de slag met een creatief design. Dit is de eerste stap om in het oog te vallen bij nieuwe klanten voor je product en is van onschatbare waarde voor de lange termijn.
Soort verpakking
Voorheen werden producten in de goedkoopst mogelijke verpakking verpakt en daarmee is het klaar. Dit is natuurlijk een achterhaald principe waar creativiteit en uniekheid gewaardeerd worden door klanten. Er zijn verschillende soorten verpakkingen die mooier ogen en aanvoelen die niet ver verwijderd zijn van de prijs van de goedkoopst mogelijke verpakking. Als je bijvoorbeeld een blik op het assortiment van Ecolinq verpakkingen werpt zie je hoe met een kleine ontwerp aanpassing je product al snel op een manier kunt presenteren waarop het product boven andere producten met standaard verpakkingen uitsteekt.
Milieuvriendelijkheid
Een ander aspect wat steeds belangrijker wordt is dat klanten veel waarde hechten aan het milieu en daardoor kijken naar producten die milieuvriendelijk zijn. Dit werkt uiteraard ook door naar de verpakkingen van de producten. Een trend is dat er overdreven veel materiaal gebruikt wordt en de verpakking dus erg milieuonvriendelijk is. Om terug te vallen op de eerder genoemde Ecolinq verpakkingsmaterialen, in dit assortiment valt te zien dat het niet lastig is om je verpakking op een milieuvriendelijke manier te verkrijgen. Naast dat je de waardering van de klanten krijgt help je ook om de vraag van dit soort producten groter te maken waardoor de prijs uiteindelijk zal dalen. En scoor je natuurlijk goede karma punten.