Waarom het verstandig is om linkbuilding voor je bedrijf uit te besteden

Linkbuilding is belangrijk voor de vindbaarheid van je bedrijf. Toch heeft niet iedereen evenveel kennis van de laatste perikelen van Google. Of je wilt graag bezig zijn met je bedrijf en hebt geen tijd voor het opbouwen van je linkprofiel. In vrijwel alle gevallen is het beter om dit over te laten aan een specialist. Deze volgt namelijk de laatste trends en ontwikkelingen die de verschillende zoekmachines hanteren. Op die manier is het mogelijk om sterker te staan in de resultaten van een zoekopdracht.

Linkbuilding uitbesteden

Het is slim om linkbuilding aan een linkbuilding bureau uit te besteden. Veel mensen denken dat linkbuilding niet belangrijk is voor het verbeteren van de zoekpositie in de zoekmachines. Maar wist je dat linkbuilding net zo belangrijk is als de andere twee pijlers: content en technische optimalisatie? Om deze reden is het goed om er zoveel mogelijk aandacht aan te besteden. Maar als je een webshop hebt en aan de lopende band bestellingen hebt, heb je waarschijnlijk geen tijd om zelf aan SEO (Search Engine Optimization) te doen.

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding betekent het uitwisselen van links tussen een andere site en jouw site. Een website kan een link plaatsen naar jouw website. Maar het is niet de bedoeling om dan direct terug te gaan linken. Bedrijf A krijgt een linkje van bedrijf B. Bedrijf B plaatst daarna een linkje terug naar bedrijf A. Daarmee link je naar elkaar en dit wordt door Google niet op prijs gesteld, waardoor het je website alsnog niet verder helpt. Het is dus belangrijk dat je kennis van zaken hebt en bijvoorbeeld de ABCD-techniek toepast. Mocht je nu denken ‘wat is linkbuilding?’ en geen idee hebben waar we het over hebben, dan kun je het beter uitbesteden.

Waarom je linkbuilding niet zelf doet

Als je zelf wilt beginnen met linkbuilding, heb je daarvoor veel tijd en kennis nodig. Deze kennis is vaak niet aanwezig. Bovendien kan het lastig zijn om ermee te beginnen als je er geen ervaring mee hebt. In beide gevallen is het beter om linkbuilding uit te besteden. De kans dat je zonder ervaring en kennis een goed linkprofiel weet neer te zetten, is namelijk niet al te groot. Dat terwijl dit juist erg belangrijk is; je wilt goed gevonden worden in Google en de andere zoekmachines. Daarom kun je als je linkbuilding uitbesteedt, de specialisten een plan van aanpak op maat laten maken. Daarnaast blijft de linkbuilding ook up-to-date. Want als je eenmaal een goede positie in Google hebt verkregen, wil je deze uiteraard ook blijven behouden.

About Author /

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search